Efter-tränings-mellanmål

-

Ett gott och superbra efter-tränings-mellanmål kommer här. Man kan basera rätten på keso, sen ta det man har hemma och det man tycker är gott, men här kommer min favorit:

1-2 dl keso
1 frukt (kiwi eller apelsin tycker jag bäst om, men det funkar utmärkt med både äpple eller päron).
1/2 dl russin
1/2 dl solrosfrön

Lägg keso i en liten skål. Tärna frukten i mindre bitar och lägg ovanpå. Strössla russin och solrosfrön högst upp och hugg in!

Träningsmål

 

Keso är ett proteinrikt mellanmål och att kombinera det med frukt och lite frön, så får man ett snabbt, gott och enkelt mellanmål.

Mina två tjejer gillar det också och kan äta en skål antingen till frukost, mellanmål eller kvällsfika. Det gör att vi i princip alltid har keso hemma.

Maria
Jag är en tvåbarnsmamma som älskar livet! Att laga god, gärna ekologisk, mat från grunden, att resa och att ta ut mig rejält på träningen. Två pigga underbara döttrar och en härlig sambo förgyller mitt liv.

Dela det här inlägget!

Senaste inläggen

Plåtmat med korv och fetaost

Min goda kycklingsås

Paprikapaj med salami

Populära kategorier

Föregående artikelMycket nu…
Nästa artikelBerlin dag 1 – förmiddag

Kommentera