Efter träningssmoothie

-

Något som är enkelt att ha redo i kylen är smoothie. Alla tycker om det, du får i dina barn både frukt och ev grönsaker och det kan bli veckans fruktskålsrensning. Idag gjorde jag en efter träningssmoothie när jag kom hem från mitt lunchpass och inte hade någon snabb lunch jag bara kunde värma. Jag hade att välja mellan att mixa en smoothie eller att äta hälften av de skumraketer jag har på gång – och som tur var så föll valet på min smoothie.

2 bananer
1 äpple
1 kiwi
50 g färsk spenat
1-2 dl valfri juice, jag hade en citron/passionsfrukt ståendes i kylen.

Ta fram din mixer och lägg ner bananbitar, gröp ur din kiwi och lägg ner färsk spenat. Kärna ur äpplet (men spara gärna skalet på) och dela i mindre bitar. Häll i din juice och sätt på mixerlocket.

Mixa tills allt är finfördelat och sen mixar du en liten stund till. Jag ogillar ifall jag vill dricka min smoothie och så finns det bitar kvar. Häll upp i snygga glas och ställ ev in i kylen tills det är dags för servering – eller drick direkt. Det är lite godare när smoothien är kall, men den funkar alldeles utmärkt rumstempererad också.

Efter träningssmoothie
Vårvärmen har börjat komma och jag kunde för andra lunchen på rad förse mig på vår inglasade balkong

Ifall du vill så kan du också tillsätta både kvarg och havregryn i mixern, så får du den ännu matigare och med proteiner – men det är valfritt.

Efter träningssmoothie
Maria
Jag är en tvåbarnsmamma som älskar livet! Att laga god, gärna ekologisk, mat från grunden, att resa och att ta ut mig rejält på träningen. Två pigga underbara döttrar och en härlig sambo förgyller mitt liv.

Dela det här inlägget!

Senaste inläggen

Populära kategorier

Kommentera